Jens en Pieter: het dreamteam in Limburg en Vlaams-Brabant

  • S
30 maart 2018

Toen Pieter nog zelf in het secundair onderwijs zat, stond hij zelf zelden stil bij de gevaren in het verkeer. Daarom vindt hij de Verkeersweken een ideale manier om jongeren te doen nadenken over verkeersveiligheid en hun eigen gedrag in het verkeer. “Als ik er op het einde van de Verkeersweek in geslaagd ben om de jongeren te doen nadenken over hun eigen gedrag in het verkeer voel ik me erg voldaan.”

Voor Jens geldt hetzelfde. “Vooral in de derde graad bij workshops als Rijden (z)onder invloed of Risico’s van de baan voel je dat de leerlingen zelf gaan nadenken en vaak eindigen die workshops in interessante discussies. Dan voel je dat ze echt stil staan bij verkeersveiligheid. We zijn er van overtuigd dat deze workshops een positieve invloed hebben op het gedrag van de leerlingen.”

Naar volgend schooljaar toe komen er heel wat nieuwe workshops bij. Een goede zaak, vinden ze alle twee: “Verkeersveiligheid is veel meer dan de verkeersregels kennen. Het gaat ook om fysieke vaardigheden, inschattingsvermogen en zelfs technische kennis over je fiets.”

Meer info over de Verkeersweken vind je hier.